« Powrót Następne pytanie »
  • żądna wiedzy
  • pomocna
  • aktywistka
  • blogerka
  • dokumentalistka
  • doświadczona
veecky
veecky

2011-11-15 09:04

|

Pozostałe

prawo konsumenckie - chyba

Chodzi o gwarancję. Popsuł mi się laptop po raz drugi. Za pierwszym razem wymienili nagrywarkę. Tydzień temu wrócił do mnie po raz drugi - wymienili nagrywarkę i dysk. Gwarancja skończyła mi się 14 listopada. Serwis powiedział mi, że w tej sytuacji mam jeszcze 3 miesiące gwarancji na wymienione części.

Jaka obowiązuje gwarancja po wymianie części?
Czy wymieniona część powinna być nowa czy może być używana?

W internecie jest mnóstwo sprzecznych informacji. Raz piszą, że gwarancja przedłuża się tylko na części o 24 miesiące, raz że na cały sprzęt o 24 miesiące, raz, że zależy od producenta.
Zgłupiałam normalnie.

Odpowiedzi

Przedłuża się gwarancja na wymienioną część o 24m. Ale najlepiej poszukaj Rzecznika praw konsumenckich w swojej okolicy i znim nawet telefoniczne możesz ustalić faktyczny stan przepisów. A jak się pofatygujesz to rzecznik może poprowadzić za Ciebie negocjacje!

  • żądna wiedzy
  • pomocna
  • aktywistka
  • blogerka
  • dokumentalistka
  • doświadczona
izzi

Część musi być nowa, i od nowa leci gwarancja na nią - czyli 2 lata.
Gwarancja na cały sprzęt przedłuża się tylko o czas jaki laptop był w naprawie. Gdybyś w ramach gwarancji dostała nowego laptopa, wówczas gwarancja biegłaby od nowa, czyli miałabyś 2 lata.

Ja zawsze dzwonię do rzecznika praw konsumentów gdy mam wątpliwości. A w sytuacji gdy ktoś odrzuca moją gwarancję, rzecznik pomaga napisać mi pismo (pisze za mnie) i wysyła do sklepu. Jutro idę skonsultować się w dwóch sprawach, bo nie bardzo wiem co robić...

  • żądna wiedzy
  • pomocna
  • aktywistka
  • blogerka
  • dokumentalistka
  • doświadczona
izzi

Btw. Jak zepsuje Ci się nagrywarka to mają obowiązek dać Ci nowego laptopa. Przy trzeciej reklamacji (gdy psuje się to samo) należy się wymiana całego sprzętu a nie tylko części (bo ewidentnie jest wadliwy).

  • żądna wiedzy
  • pomocna
  • aktywistka
  • blogerka
  • dokumentalistka
  • doświadczona
veecky

Btw. Jak zepsuje Ci się nagrywarka to mają obowiązek dać Ci nowego laptopa. Przy trzeciej reklamacji (gdy psuje się to samo) należy się wymiana całego sprzętu a nie tylko części (bo ewidentnie jest wadliwy).
Tylko czy też w sytuacji gdy nie ma już na całego laptopa gwarancji?

  • żądna wiedzy
  • pomocna
  • aktywistka
  • blogerka
  • dokumentalistka
  • doświadczona
izzi

Btw. Jak zepsuje Ci się nagrywarka to mają obowiązek dać Ci nowego laptopa. Przy trzeciej reklamacji (gdy psuje się to samo) należy się wymiana całego sprzętu a nie tylko części (bo ewidentnie jest wadliwy).
Tylko czy też w sytuacji gdy nie ma już na całego laptopa gwarancji?
Widzisz, w ogóle to bzdury Ci napisałam. Byłam wczoraj u rzeczniczki więc i zapytałam o Ciebie. Otóż Twoją umową kupna-sprzedaży jest karta gwarancyjna i to w niej masz sprawdzać ile masz gwarancji na części po ich wymianie, itd. Jeśli Ci powiedzieli że 3 m-ce to pewnie tak jest...

Pisałam o nowym laptopie ale to też już nie jest aktualne... LG tak ma nadal, ale nie wszystkie firmy. Kiedyś tak było, teraz już nie.