« Powrót Następne pytanie »
  • żądna wiedzy
  • pomocna
  • aktywistka
  • blogerka
  • dokumentalistka
  • doświadczona
xxxpaaulusiaaxxx
xxxpaaulusiaaxxx

2012-08-11 23:21

|

Pozostałe

jeszcze raz paszport w uk

Mam wizyte w konsulacie na 26 wrzesnia , czy nie robia zadnego problemu z wydaniem tego tymczasowego paszportu , na angielskim odpisie aktu urodzenia i bez nr pesel ??? jak dlugo czeka sie na paszport ??? wlasnie kupilam bilet na 5 listopada do Polski i troszke boje sie ze moze nie zdarza go wyrobic .

Odpowiedzi

  • żądna wiedzy
  • pomocna
  • aktywistka
  • blogerka
  • dokumentalistka
  • doświadczona
karolusia13

Jeżeli jest to pierwszy paszport dla bobasa to go dostaniesz bez problemu na rok. W ciągu tego czasu musisz wyrobic pesel w Polsce i wtedy na jego podstawie robisz kolejne paszporty. Teoretyczny czs oczekiwania to około miesiąca. Z tego co wiem za dodatkową opłatą albo konkretnym uzsadnieniem możesz dostac paszport wcześniej. Ja miałam specjalnie ustaloną datę ze względu na mój paszport. Ale oni dają ci datę odbioru i kod który sprawdzasz na stronie. I tam jest napisane czy już jest czy nie.

  • żądna wiedzy
  • pomocna
  • aktywistka
  • blogerka
  • dokumentalistka
  • doświadczona
ellie2007

A nie jest tak ze co roku musisz wyrabiac tymczasowy do 5-go roku zycia??Zniesli juz to??
Ja wyrabialam w tym roku pierwszy dla mlodego musialam miec akt urodzenia zupelny tam gdzie ty i ojciec dziecka jestescie wpisani Oczywiscie dokumenty tozsamosci wasze tez No i tata musi byc zeby zgode podpisac na wydanie paszportu Czekalam troszke ponad miesiac :)

  • żądna wiedzy
  • pomocna
  • aktywistka
  • blogerka
  • dokumentalistka
  • doświadczona
marikk26

Jeżeli jest to pierwszy paszport dla bobasa to go dostaniesz bez problemu na rok. W ciągu tego czasu musisz wyrobic pesel w Polsce i wtedy na jego podstawie robisz kolejne paszporty. Teoretyczny czs oczekiwania to około miesiąca. Z tego co wiem za dodatkową opłatą albo konkretnym uzsadnieniem możesz dostac paszport wcześniej. Ja miałam specjalnie ustaloną datę ze względu na mój paszport. Ale oni dają ci datę odbioru i kod który sprawdzasz na stronie. I tam jest napisane czy już jest czy nie.
Tak, dokladnie. Ja czekalam na pierwszy 6 tyg... Na drugi juz nie pamietam ale juz pesel trzeba bylo..wnet bedzie trzeci choc podobno zniesiono i maja byc 3letnie.. Wejdz na stronke konsulatu:)

  • żądna wiedzy
  • pomocna
  • aktywistka
  • blogerka
  • dokumentalistka
  • doświadczona
mrskatmur

Powiedz im ze masz bilety na 5go listopada. Nie bedzie problemu. Pierwszy paszport wydaja na podstawie angielskiego aktu urodzenia a kolejne na akcie ur z PL. Do 5 roku zycia maluszek bedzie mial paszport tymczasowy ktory trzeba odnawiac co rok.

  • żądna wiedzy
  • pomocna
  • aktywistka
  • blogerka
  • dokumentalistka
  • doświadczona
roslina28

A nie jest tak ze co roku musisz wyrabiac tymczasowy do 5-go roku zycia??Zniesli juz to??
Ja wyrabialam w tym roku pierwszy dla mlodego musialam miec akt urodzenia zupelny tam gdzie ty i ojciec dziecka jestescie wpisani Oczywiscie dokumenty tozsamosci wasze tez No i tata musi byc zeby zgode podpisac na wydanie paszportu Czekalam troszke ponad miesiac :)
zniesiono od 10 sierpnia tego roku , teraz paszporty sa wazne 5 lat :) a nie rok :)

  • żądna wiedzy
  • pomocna
  • aktywistka
  • blogerka
  • dokumentalistka
  • doświadczona
roslina28

WAŻNA INFORMACJA - PASZPORTY 5-LETNIE DLA DZIECI

Wydział Konsularny Ambasady RP w Londynie uprzejmie informuje, że w dniu 11 sierpnia 2012 r. wejdzie w życie ustawa z dnia 25 maja br. o zmianie ustawy o dokumentach paszportowych (Dz. U. z 2012, poz. 798). W związku z powyższym od dnia 11 sierpnia br. również dzieciom poniżej 5 roku życia będą wydawane paszporty ważne przez 5 lat od daty wydania. Jednocześnie prosimy, aby osoby zainteresowane złożeniem wniosku o paszport po wejściu w życie nowych przepisów dokonały wcześniejszej rejestracji brytyjskiego aktu urodzenia dziecka w Urzędzie Stanu Cywilnego w Polsce. Poniżej podajemy link do informacji w sprawie transkrypcji aktu urodzenia:

http://www.londynkg.polemb.net/?document=31

http://www.londynkg.polemb.net/?document=23

  • żądna wiedzy
  • pomocna
  • aktywistka
  • blogerka
  • dokumentalistka
  • doświadczona
roslina28

aby dostac paszport na 5 lat muszisz umiejscowic brytyjski akt urodzenia w Polsce :
Rejestracja (umiejscowienie) brytyjskich aktów stanu cywilnego w polskich księgach stanu cywilnego

Brytyjski akt stanu cywilnego (akt urodzenia, akt małżeństwa, akt zgonu) można umiejscowić (zarejestrować) w urzędzie stanu cywilnego w Polsce:

a) właściwym dla aktualnego miejsca zamieszkania wnioskodawcy w kraju (w przypadku rejestracji aktu urodzenia właściwe jest miejsce zamieszkania jednego z rodziców dziecka, w przypadku rejestracji aktu małżeństwa – miejsce zamieszkania jednego z małżonków),

b) właściwym dla ostatniego miejsca zamieszkania wnioskodawcy w kraju (w przypadku rejestracji aktu urodzenia dziecka właściwe jest ostatnie miejsce zamieszkania jednego z rodziców, a przypadku rejestracji aktu małżeństwa – ostatnie miejsce zamieszkania jednego z małżonków),

c) w razie gdy wnioskodawca nie zamieszkiwał w kraju właściwy jest Urząd Stanu Cywilnego Miasta Stołecznego Warszawy dla Dzielnicy Śródmieście.

Rejestracji brytyjskich aktów stanu cywilnego można dokonać na trzy sposoby – osobiście, przez pełnomocnika albo za pośrednictwem Wydziału Konsularnego Ambasady RP w Londynie.

1. Osobiście.

Do właściwego urzędu stanu cywilnego w Polsce należy dostarczyć:

a) brytyjski odpis aktu małżeństwa/urodzenia (w pełnym wypisie),

b) tłumaczenie brytyjskiego aktu stanu cywilnego, tłumaczenie to powinno być dokonane przez tłumacza przysięgłego w Polsce bądź przez konsula.

c) odpisy aktów urodzenia małzonków (w przypadku rejestracji aktu malżenstwa) lub rodziców (w przypadku rejestracji aktu urodzenia) w celu uzupelnienia i sprostowania dokumentu,

d) w przypadku umiejscawiania aktu małżeństwa, małżonkowie (którzy posiadają obywatelstwo polskie) składają przed kierownikiem urzędu stanu cywilnego oświadczenie o wyborze nazwiska noszonego po zawarciu małżeństwa przez nich i przez ich dzieci.
wniosek do właściwego USC można także skierować samodzielnie drogą pocztową, w tym przypadku do dokumentów wymienionych powyżej w pkt a,b i c należy dołączyć wniosek do właściwego kierownika USC wraz z oświadczeniem o wyborze nazwiska noszonego po zawarciu związku małżeńskiego przez małżonków oraz dzieci – podpis na takim wniosku musi być poświadczony przez konsula (opłata 26 GBP od poświadczanego podpisu – obywatele polscy składający podpisy muszą stawić się osobiści w konsulacie wraz z dokumentem tożsamości).

2. Przez pełnomocnika:

Pełnomocnikowi w kraju należy wysłać dokumenty wymienione wyżej w pkt a,b i c wraz z oświadczeniem o wyborze nazwiska noszonego po zawarciu związku małżeńskiego przez małżonków oraz dzieci (w przypadku rejestracji aktu małżeństwa) oraz wniosek do kierownika urzędu stanu cywilnego o transkrypcję aktu – podpisy na oświadczeniu i wniosku muszą być poświadczone przez konsula (opłata konsularna 26 GBP od poświadczanego podpisu – obywatele polscy składający podpisy muszą stawić się osobiście w Konsulacie wraz z dokumentem tożsamości) – a także pełnomocnictwem do występowania w tej sprawie przed kierownikiem USC. W przypadku gdy pełnomocnikiem, który będzie rejestrował akt stanu cywilnego w Polsce jest ktoś z najbliższej rodziny – wstępni (rodzice, dziadkowie), zstępni (dzieci), rodzeństwo, współmałżonek – osoba ta nie musi okazywać pełnomocnictwa do dokonania tej czynności w urzędzie stanu cywilnego. Natomiast gdy pełnomocnik nie należy do w/w kręgu osób, musi on przedstawić w urzędzie stanu cywilnego pełnomocnictwo do dokonania tej czynności. Podpis na takim pełnomocnictwie musi być poświadczony przez konsula (UDZIELANIE PEŁNOMOCNICTWA) bądź przez brytyjskiego notariusza i zaopatrzony w klauzulę APOSTILLE.

3. Za pośrednictwem Wydziału Konsularnego Ambasady RP w Londynie:

Do Wydziału Konsularnego Ambasady RP w Londynie należy dostarczyć:
dokumenty wymienione wyżej w pkt a,b i c,
wniosek o umiejscowienie (rejestrację) aktu stanu cywilnego adresowany do odpowiedniego urzędu stanu cywilnego w Polsce,
w przypadku rejestracji aktu małżeństwa obywatele polscy muszą dodatkowo złożyć osobiście przed konsulem oświadczenie o wyborze nazwiska noszonego po zawarciu małżeństwa.

Opłata konsularna za przygotowanie dokumentacji dotyczącej wpisania zagranicznego dokumentu stanu cywilnego do polskich ksiąg stanu cywilnego oraz doręczenie odpisu sporządzonego na tej podstawie polskiego aktu stanu cywilnego wynosi 41 GBP.

W przypadku dokonania tłumaczenia przez konsula dodatkowo 26 GBP od poświadczanego dokumentu stanu cywilnego.

Średni okres oczekiwania na załatwienie sprawy za pośrednictwem Wydziału Konsularnego wynosi około 6 miesięcy.

Opłaty można wnosić gotówką w kasie urzędu lub czekiem bądź Postal order wystawionymi na Embassy of the Republic of Poland.

  • żądna wiedzy
  • pomocna
  • aktywistka
  • blogerka
  • dokumentalistka
  • doświadczona
roslina28

A nie jest tak ze co roku musisz wyrabiac tymczasowy do 5-go roku zycia??Zniesli juz to??
Ja wyrabialam w tym roku pierwszy dla mlodego musialam miec akt urodzenia zupelny tam gdzie ty i ojciec dziecka jestescie wpisani Oczywiscie dokumenty tozsamosci wasze tez No i tata musi byc zeby zgode podpisac na wydanie paszportu Czekalam troszke ponad miesiac :)
zniesiono od 10 sierpnia tego roku , teraz paszporty sa wazne 5 lat :) a nie rok :)
tylko jest tu mały haczyk , trzeba umiejscowic akt urodzenia w Polsce :/ inaczej bedzie tymczasowy na rok , a nie 5 lat .

  • żądna wiedzy
  • pomocna
  • aktywistka
  • blogerka
  • dokumentalistka
  • doświadczona
roslina28

tu masz linka do ambasady o paszportach tymczasowych bo chyba ten cie bedzie interesował w tej chwili najbardziej :

http://www.londynkg.polemb.net/?document=97



WYDANIE PASZPORTU TYMCZASOWEGO



Wydział Konsularny Ambasady RP w Londynie zgodnie z właściwością terytorialną przyjmuje wnioski od obywateli polskich na stałe zamieszkałych na terenie hrabstw: Bedfordshire, Berkshire, Bristol, Buckinghamshire, Cambridgeshire, Cornwall, Devon, Dorset, East Sussex, Essex, Gloucestershire, Greater London, Hampshire, Herefordshire, Hertfordshire, Kent, Norfolk, Northhamptonshire, Oxfordshire, Somerset, Suffolk, Surrey, Warwickshire, West Sussex, Wiltshire, Worcestershire, West Midlands, Isle of Wight, Wysp Normandzkich, Channel Islands (Jersey, Guernsey) oraz na Gibraltarze.

Zgodnie z art. 13 ust. 1 ustawy o dokumentach paszportowych z 13 lipca 2006 r. (Dz. U. Nr 143, poz. 1027 z późn. zm.) wniosek o wydanie dokumentu paszportowego składa się osobiście. Nie ma zatem możliwości złożenia wniosku drogą korespondencyjną.

Zgodnie z art. 23 ust 1. w/w ustawy paszport tymczasowy wydaje się:

małoletnim do ukończenia 5 roku życia (więcej informacji TUTAJ);

osobom przebywającym za granicą na czas oczekiwania przez nie na doręczenie paszportu sporządzanego w kraju;

osobom przebywającym czasowo w Rzeczypospolitej Polskiej i za granicą, na powrót do miejsca stałego pobytu;

osobom przebywającym w Rzeczypospolitej Polskiej i za granicą w udokumentowanych nagłych przypadkach związanych z chorobą lub pogrzebem członka rodziny.





DOKUMENTY NIEZBĘDE DO WYDANIA PASZPORTU TYMCZASOWEGO

1. Wypełniony formularz - Wniosek o wydanie paszportu - 1 egzemplarz, dostępny w urzędzie.

2. Jedno wycięte zdjęcie o wymiarach 3,5 x 4,5 cm, wykonane w ciągu ostatnich 6 miesięcy, na jednolitym, jasnym tle, mające dobrą ostrość oraz pokazujące wyraźnie twarz i oczy, tak, aby twarz zajmowała 70-80% fotografii. Zdjęcie ma przedstawiać osobę bez nakrycia głowy i okularów z ciemnymi szkłami, patrzącą na wprost, z otwartymi oczami, nieprzysłoniętymi włosami, z naturalnym wyrazem twarzy i zamkniętymi ustami.

3. Dokument poświadczający tożsamość oraz obywatelstwo polskie - ważny paszport, ważny dowód osobisty. W przypadku utraty tych dokumentów należy przedstawić:

wypełnione zgłoszenie o utracie paszportu i/lub

wypełnione zaświadczenie o utracie dowodu osobistego

4. W celu uzyskania zniżki w opłacie - w przypadku osób do 26 roku życia legitymacja uczniowska lub studencka, w przypadku emerytów i rencistów - legitymacja emeryta lub rencisty.

5. Osoby ubiegające się o paszport tymczasowy w związku z chorobą lub pogrzebem członka rodziny przedstawiają dodatkowo:

do wglądu dokument potwierdzający adres zamieszkania w okręgu konsularnym np. rachunek za wodę, prąd, council tax, bank statement etc.

dokumenty potwierdzające konieczność wyjazdu w nagłym przypadku (zaświadczenie ze szpitala, akt zgonu członka rodziny)

w przypadku osób, które zmieniły nazwisko:

w wyniku małżeństwa - konieczne jest okazanie polskiego aktu małżeństwa w oryginale

w wyniku decyzji administracyjnej - konieczne jest okazanie polskiej decyzji administracyjnej o zmianie imienia lub/i nazwiska w oryginale

Opłatę (35 GBP lub 25 GBP ze zniżką dla studenta, ucznia, emeryta lub rencisty) za wydanie paszportu wnosi się w dniu złożenia wniosku w kasie urzędu. Kasa nie przyjmuje płatności przy użyciu kart płatniczych lub kredytowych.

Odbiór paszportu następuje osobiście. W przypadku posiadania paszportu konieczne jest okazanie tego dokumentu w celu anulowania. Osoby nie posiadające paszportu muszą okazać swój dowód osobisty.

Podstawa prawna:

Ustawa z dnia 13 lipca 2006 r. o dokumentach paszportowych (Dz. U. nr 143, poz. 1027 z późn. zm)

Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 16 sierpnia 2010 r. w sprawie dokumentów paszportowych (Dz.U. z 2010 r. Nr 152, poz. 1026)

  • żądna wiedzy
  • pomocna
  • aktywistka
  • blogerka
  • dokumentalistka
  • doświadczona
ellie2007

A nie jest tak ze co roku musisz wyrabiac tymczasowy do 5-go roku zycia??Zniesli juz to??
Ja wyrabialam w tym roku pierwszy dla mlodego musialam miec akt urodzenia zupelny tam gdzie ty i ojciec dziecka jestescie wpisani Oczywiscie dokumenty tozsamosci wasze tez No i tata musi byc zeby zgode podpisac na wydanie paszportu Czekalam troszke ponad miesiac :)
zniesiono od 10 sierpnia tego roku , teraz paszporty sa wazne 5 lat :) a nie rok :)
tylko jest tu mały haczyk , trzeba umiejscowic akt urodzenia w Polsce :/ inaczej bedzie tymczasowy na rok , a nie 5 lat .
Czyli zameldowac tak?? Zeby dostac pesel?? :)